|
|
Kuchnia
Rybna
Znasz smakowite potrawy z ryb? Możesz się tym podzielić
z innymi. Napisz do nas, a zamieścimy przepis na stronie.

Przysmacz
Rybkom
Masz wypróbowane prze- pisy zanęt, czy przynęt i chciałbyś
podzielić się tym z innymi? Napisz do nas, a my je opublikujemy tu na stronie.

Łowiska
Jeziorowe
Jeśli znasz ciekawe ło- wiska i zechcesz się tym podzielić z nami, prześlij opis, a
opublikujemy.

Sprzętowo
To nowy dział zawierający opinie, recenzje i pomysły związane ze sprzętem wędkarskim.
< więcej >
Linkownia
W linkowni możesz zna- leźć ciekawe i darmowe programy wędkarskie.
< więcej >
| |
 |
List Otwarty do MinRolu
W związku z ciągle pogarszającą się sytuacją rybostanu w naszych akwenach, Lake Fishing Club wysłał do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi apel w formie listu otwartego. Liczymy na podjęcie działań mających na celu zatrzymanie degradacji naszych wód i naprawę obecnego stanu rzeczy.
Oto nasz list:
Lake Fishing Club Warszawa, dn.13.07.2006r.
lake_fishing@lakefishing.com.pl.
Minister Rolnictwa
i
Rozwoju Wsi
LIST OTWARTY
Zwracamy się do Pana Ministra w sprawie sytuacji jaka panuje w gospodarce rybackiej na polskich wodach śródlądowych. Stan gospodarowania wodami i zasobami rybnymi jest w stanie tragicznym. Jezior mamy więcej niż niejedno państwo europejskie. Rzek też nie brakuje. Tylko ryb w nich jakoś w ostatnich latach drastycznie ubyło. W niektórych wodach jest prawdziwa tragedia. Część gatunków jest zagrożona, w tym również te, które niedawno były pospolitymi rybami naszych wód. Nawet tak pospolite watahy uklejek pływające przy powierzchni, jakoś dziwnie zniknęły. Niektóre wody wyglądają jak pustynie. Obraz jest przerażający i porażający. Nikt jakoś nie troszczy się o rybostan w Polsce, bo co kogo obchodzi jakaś tam rybka. A tym czasem gatunków zagrożonych przetrwaniem przybywa i niedługo może się okazać, że uklejki, a nawet jazgarze znajdą się w czerwonej księdze. Nie jest to przesada, a realne zagrożenie, przy tak przyspieszającym ubywaniu ryb z akwenów. Trzeba koniecznie zastanowić się nad przyczynami tego stanu rzeczy i zacząć konkretnie naprawiać ten niekorzystny stan rzeczy.
Chcemy w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że nasze wody z ich zasobami, to bogactwo i dziedzictwo narodowe, które nie może być niszczone i degradowane. Rybactwo musi być zredukowane do sensownych rozmiarów, a kłusownictwo wyrugowane. Proces ten nie jest wykonalny z dnia na dzień, ale jest konieczny. Dziś już widać gołym okiem skutki niszczenia wód i rybostanu, choćby w nadmiernym rozwoju glonów, zatrutych cieków i bezrybnych pustyń oraz zamykanych plaży.
W wielu krajach zauważono, że obroty finansowe z turystyki, wędkarstwa, wczasowiczów i weekendowiczów nad wodami, pozawalają na zdecydowanie większe dochody ludności i państwa od dochodów z rybactwa. Sprawa jest tym bardziej warta zainteresowania, że w dużej części dotyczy obszarów o największym bezrobociu. Jednak by u nas turystyka wędkarska mogła się rozwijać, musimy mieć czyste, zasobne w ryby wody, a to zaś jest uwarunkowane wieloma względami. Nad akweny brudne bez ryb nikt nie przyjedzie. Nie przyjedzie wędkarz zagraniczny, nie zostawi dewiz, jak nie będzie szans na złowienie okazu. Wędkarze stanowią pokaźną grupę społeczną i zostawią rocznie wiele milionów złotych, tylko trzeba ich czymś zachęcić, przyciągnąć. Po co mają jeździć i zostawiać pieniądze w Skandynawii, Francji Hiszpanii itd. Nikt nie przyjedzie na brudne, zaniedbane plaże, leżące nad zanieczyszczonymi, obfitującymi w glony bezrybne wody.
Zmiany są konieczne i wiele zależy od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Naprawa obecnego stanu rzeczy pozwoli z pewnością w pewnym okresie czasu odnowić rybostan wód i doprowadzić do pierwotnej równowagi biologicznej. Dziś rybactwo w wodach bezrybnych powoduje tylko dalsze ich wycieńczanie, prowadzące do upadłości firm i wywołujące różnego rodzaju patologie. Niektóre zmiany można przeprowadzić w bardzo krótkim czasie i nie trzeba do tego jakiś dużych środków, a czasem żadnych.
Podstawowymi niekorzystnymi zjawiskami, nieprawidłowościami i patologiami jakie według nas przyczyniają się do stałego pogarszania sytuacji, są:
1. nadmierne sieciowe przełowienie wód,
2. brak jakiejkolwiek kontroli odłowów, zarybień i faktycznego stanu zasobności wód,
3. niszczenie narybku elektrycznymi narzędziami połowowymi,
4. bezkarnie panoszące się kłusownictwo i to zarówno dokonywane w majestacie prawa, jak i całkowicie bezprawne,
5. brak prawidłowej struktury zarybieniowej,
6. wpuszczanie do wód obcych gatunków,
7. poddzierżawianie wód powodujące patologie,
8. stosowanie melioracji jako złotego środka na powodzie oraz odwadnianie pól i łąk,
9. spływające do wód środki nawozowe i ochrony roślin oraz przedostawanie się do wód ścieków bytowych i przemysłowych,
10. kwaśne deszcze powodowane brakiem oczyszczania spalin przemysłowych.
11. bardzo niskie i mało dotkliwe kary za wykroczenia i przestępstwa,
12. przestępstwa uznawane i traktowane jako wykroczenia oraz za małą szkodliwość społeczną,
13. przepisy nie przystające do rzeczywistości,
14. lobby rybackie trzymające pseudo interes rybaków, bez właściwego dbania o ochronę ryb, co ma niewątpliwy wpływ na jakość tworzonego prawa,
15. zbyt mała ilość strażników PSR i słabe ich wyposażenie,
16. zbyt liberalne prawo odnoszące się do ilości połowowej, okresów i wymiarów ochronnych,
17. bezmyślne niszczenie miejsc naturalnych tarlisk,
18. bezmyślne stawianie śluz, tam, bez przepławek lub ze źle działającymi, co odcina od tarlisk ryby wędrowne, dwuśrodowiskowe.
Mamy nadzieję, że Minister zwróci uwagę na ten palący problem i wędkarze nie zostaną osamotnieni w swych apelach, od których aż huczy w internecie i nie tylko. Oczekujemy pozytywnych przedsięwzięć mających na celu zmienić obecnie tragiczną sytuację.
Podpisali Członkowie
Lake Fishing Clubu
1. Bolesław Michalski
2. Karol Mańkowski
3. Jacek Ziółkowski
4. Jarosław Augustyniak
5. Karol Pieńkoswki
Prosimy o poparcie sprawy w komentarzach.
Opublikował: Bolesław "Wędkoholik" Michalski
– Komentarze –
 | autor - Kuba napisał: Zgadzam się z zawartymi w liście spostrzeżeniami.
July 13, 2006 6:28 pm 83.22.96.45 | 
|
 | autor - Marcin Grochowski napisał: POPIERAM!!! Kawał dobrej roboty odwaliliście Panowie!!! Tylko czy nasz Minister podejdzie do tego tematu poważnie?! Jego poprzednicy nie zawracali sobie głowy stanem naszych jezior. Mimo tak częstych apeli wędkarzy! Jak coś się zmieni odnośnie zwiększenia rybostanu naszych wód to zacznę chyba wierzyć w cuda! Ach znów ta NADZIEJA....Pozdrawiam i dzięki że...
July 13, 2006 7:10 pm 83.9.231.179 | 
|
 | autor - Rafał napisał: Dobra robota panowie
July 13, 2006 7:42 pm 83.9.36.203 | 
|
 | autor - Marcin Krajewski napisał: Oczywiście również popieram ! Mam nadzieję, że Minister w końcu poczyni jakieś ruchy w kierunku naprawy naszych wód. W każdym bądź razie bez ciągłych sygnałów i narzekań nadchodzących od wędkarzy nie ma na co liczyć. Może tym razem będzie to początek szeregu zmian na lepsze, czego nam wszystkim życzę. Brawo chłopaki !
Z karpiowymi pozdrowieniami
Marcin Krajewski
July 13, 2006 7:47 pm 80.53.86.90 | 
|
 | autor - Edek Olkiewicz napisał: Mam nadzieję, że ten list nie będzie tylko nadczytany i skasowany przez jakiegoś sekretarza, który dba aby pan minister się nie przepracował.
July 13, 2006 8:19 pm 80.50.253.126 | 
|
 | autor - Adrian napisał: Popieram to co jest zawarte w liście, ale jak znam świat minister nawet nie ruszy palca aby coś zrobic w tej sprawie.
July 13, 2006 8:51 pm 62.148.80.68 | 
|
 | autor - Jarosław Szczepaniak napisał: Popieram wszelkie działania mające na celu poprawę stanu naszych wód, a także ich zasobności w rodzime gatunki ichtiofauny.
July 13, 2006 8:53 pm 62.141.251.200 | 
|
 | autor - Łowca napisał: Brawo Panowie !!! Dobra robota !!!! POPIERAM !!!!
July 13, 2006 9:02 pm 195.34.211.137 | 
|
 | autor - Mariusz Mróz napisał: ... Świetne pismo - mam tylko nadzieje że którykolwiek z ministrów przywiąże do niego choć trochę uwagi. Temat powinien zostać szybko omówiony gdyż stan wód w naszym kraju jest żałosny, co za tym idzie i rybostan będzie się zmniejszał. DZIAŁAĆ PANOWIE !!!. Nie dopuśćmy by u Nas tak jak w Chinach każdy zbiornik wodny przerabiany był na sztuczne hodowle, w których trzymane są ryby nikomu dotąd nieznane a cenione tam za szybki przyrost masy i duże rozmiary. Ratujmy nasze środowisko.
July 13, 2006 9:20 pm 81.15.226.6 | 
|
 | autor - Marek Lisiecki napisał: POPIERAM POPIERAM !!
July 13, 2006 9:20 pm 83.142.112.130 | 
|
 | autor - jacek napisał: Popieram z w całej okazałości!!!
July 13, 2006 9:54 pm 83.15.6.202 | 
|
 | autor - Dariusz Ostrowski napisał: Popieram!!!!!To światełko w tunelu ,może ktos z ekipy rządzącej w tym chorym kraju w końcu się ruszy i zainteresuje bliżej tematem który ma niebagatelną wagę dla wszystkich !!!!!!! Jeszcze raz POPIERAM!!!!!!!
July 13, 2006 10:16 pm 83.18.197.234 | 
|
 | autor - Pavevip napisał: Jak najbardziej popieram!!!
July 13, 2006 10:30 pm 83.11.217.4 | 
|
 | autor - reeebok napisał: Płakać się chce sytuacja jest tragiczna polskich wód!!!
Jest nas tylu wędkarzy i gdzie są tepieniądze, które wydaje co roku na opłaty????
Co do straży to akurat w moim okręgu banda współpracująca z kłusolami.Kogo oni chcą złapać o 9 rano wiosłując po dużym jeziorze,kiedy kłusole już dawno odsypija zarwaną nocke??
.dobra robota.Ale myśle że bedzie tak jak jest i co roku gorzej,w koncu kogo tam za biurkiem obchodza jakies ryby\"przeciez jest ich mnostwo w smażalniach i supermarketach\".Problem bedzie zauwazony dopiero gdy w jeziorach wyschnie woda a na dnie niebedzie nawet jednej zdechłej ryby.
Pozdrowienia dla Lake fishing club oby ta stronka żyła 100 lat!
July 14, 2006 12:25 am 80.53.240.50 | 
|
 | autor - reeebok napisał: POPIERAM!!! >~~~~< POPIERAM!!
July 14, 2006 12:33 am 80.53.240.50 | 
|
 | autor - Mariusz Tonkowicz napisał: Jeśli to miałoby jakikolwiek wpływ na dotychczasowe decyzje odnośnie polskich wód, to podpisuje sę obiema rękoma Obawiam się jednak, że skończy się tym co zawsze... niczym ;(
July 14, 2006 1:14 am 83.13.9.2 | 
|
 | autor - Andrzej Trembaczowski SWI napisał: Stowarzyszenie Wędkarzy Internautów dołącza także swój głos do tego apelu. Wielokrotnie zwaracaliśmy uwagę na problem nadmiernej eksploatacji zasobów ichtiofauny
http://swi.fishing.pl/nieregularnik/interwencje_i_dzialania/
pismo_do_ministra_srodowiska_o_ratowaniu_zasobow
Na problem kłusownictwa
http://swi.fishing.pl/nieregularnik/interwencje_i_dzialania/
pismo_do_ministra_sprawiedliwosci_ws_zwalczania_klusownictwa
Wreszcie na konieczność opracowania nowej ustawy regulującej zasady korzystania z zasobów ichtiofauny.
http://swi.fishing.pl/nieregularnik/interwencje_i_dzialania/pismo_do_mnisterstwa
_rolnictwa_i_rozwoju_wsi_ws_nowelizacji_ustawy_o_rybactwie_srodladowym
Nasze Stowarzyszenie projekt takiej ustawy przesłało do Ministerstwa.
http://www.fishing.pl/artykuly/rybim_okiem/ustawa_wedkarsko
_rybackim_korzystaniu_z_wod_projekt
Niestety, nasze pisma nie spotkały się z odpowiedzią.
Liczymy, że ten wspólny głos ponownie zwróci uwagę na to, że zasoby ryb w Polsce są zagrożone. Wyrażamy nadzieję, że Ministerstwo dostrzeże wagę tego problemu.
Za Stowarzyszenie Wędkarzy Internautów
Andrzej Trembaczowski
v-ce prezes
July 14, 2006 1:23 am 62.233.130.102 | 
|
 | autor - Robert Biadała napisał: POPIERAM!!!
July 14, 2006 8:11 am 83.15.54.202 | 
|
 | autor - Adam Bulak "adamicho" napisał: Zdecydowanie Popieram wszelkie formy działania dla wspólnej sprawy,choć takich listów i różnego typu deklaracji było już kilka i efekty jak narazie mizerne. Myślę że potrzeba bardziej radykalnych działań a przede wszystkim rewolucyjnych zmian w PZW !
Odpowiedział: Bolek vel Wędkoholik
Chciałbym ochłodzić entuzjastów PZW. Tu się nic nie zmieni. Około 5 lat temu z rozmowy jaką przeprowadziłem z urzędnikiem MinRolu, wynikało wyraźnie, iż działacze PZW skutecznie oponowali przeciw słusznym propozycjom urzędników, dającym namiastkę w dobrą stronę dla ochrony wód i ryb. Jak się póxniej okazało przy okazji jakiegoś jubileuszu w PZW, prezes Grabowski udekorował klapy ustępliwych urzędników medalami. ZG PZW jest bardziej niereformowalny w swym myśleniu od najbardziej zatwardziałego urzędnika MinRolu. Przykre, ale niestety prawdziwe.
July 14, 2006 9:47 am 84.38.95.201 | 
|
 | autor - Zdzisław Zakrzewski napisał: Popieram, aczkolwiek uważam, że olewanie obywateli przez obecną ciągle zmieniającą się ekipę rządzącą, przechodzi wszelkie granice.
Ich podejście to wszelkiego typu podobnych problemów naszego kraju, jest takie jakie jest i obawiam się, że taki apel będzie w podobny sposób potraktowany.
Co najwyżej, albo popatrzą na to jak, na problem kosmitów, albo oderwie się na chwilę np. Andrzej od koryta i będzie próbował wykorzystać dla swoich celów marketigowych.
Nie wiem, czy to nie będzie gorsze, bo że ktoś z nich się tym apelem przejmie - wątpię.
Oczywiście, podpisujmy się i nieskładajmy broni w tej, jak i podobnych sprawach.
Nam też potrzeba wewnętrznego przekonania, że jesteśmy dość dużym i poważnym lobby, które będzie broniło naszej i naszych dzieci przyszłości.
Lobby które będzie pokazywało jako potencjalny elektorat rządzącym, że nie jesteśmy świniami i nie jest nam obojętne, czy żyjemy w chlewie, czy w czystym dobrze zagospodarowanym środowisku.
Przy okazji chciałbym zasugerować większą współpracę - kontakt, przedstawicieli różnych portali, stowarzyszeń. Jeżeli taki apel zostałby zamieszczony na ich stronach, napewno członkom tych społeczności byłoby łatwiej poprzeć tego typu inicjatywy. Wystarczyłoby aby członek społeczności internetowej zalogował się i klikną \"popieram\". Dopiero później nazwy tych społeczności, podpisy przedstawicieli oraz dopisek o ilości osób popierających mogłby w sposób korzystniejszy wpłynąć na wyobraźnię adresatów. Bo w ilości siła tkwi ogromna i chcielibyśmy być partnerem, a nie podmiotem.
Pozdrawiam wędkarzy oraz wszystkich popierających apel.
Zdzisław
July 14, 2006 10:48 am 62.179.33.81 | 
|
 | autor - maciej napisał: Popieram, ten list skierowany do ministra.
July 14, 2006 10:54 am 62.148.80.68 | 
|
 | autor - Mentos napisał: Zdecydowanie popieram
July 14, 2006 11:12 am 213.17.168.155 | 
|
 | autor - Tomek napisał: Popieram ten list skierowany do Ministra !
July 14, 2006 1:01 pm 62.148.80.68 | 
|
 | autor - dzasek napisał: popieram
July 16, 2006 1:15 pm 80.53.240.50 | 
|
 | autor - Grzegorz napisał: Popieram i mam nadzieję.
July 16, 2006 3:51 pm 213.25.36.3 | 
|
 | autor - luUziK napisał: popieram jak najbardziej i niepowinniscie poprzestac na liscie jak to nic nie pomoze ;]
July 16, 2006 10:58 pm 80.53.240.50 | 
|
 | autor - Damian Swidron napisał: POPIERAM!!!!!
July 17, 2006 12:35 am 62.21.69.135 | 
|
 | autor - ADRIAN napisał: Popieram w 100%!!!!!!
July 17, 2006 6:00 pm 83.9.62.54 | 
|
 | autor - Paweł Trochimczuk napisał: Popieram całkowicie, słuszna idea. Miejmy nadzieje, że ktoś u władzy zwróci uwagę na problemy naszych wód, bo jak tak dalej pójdzie to nasze dzieci o rybach będą wiedzieć tylko z książek...
July 19, 2006 12:58 pm 80.53.56.37 | 
|
 | autor - kaz napisał: Popieram i uważam za słuszne, wszystkie zawarte w tym liście punkty.
July 19, 2006 6:50 pm 81.15.165.69 | 
|
 | autor - Sebastian Kalkowski napisał: Zgadzam się i popieram.
Dobra robota.
Trzymam kciuki.
July 20, 2006 12:51 pm 212.76.47.19 | 
|
 | autor - Adam Krawczyk napisał: Całkowicie popieram
July 20, 2006 1:37 pm 193.17.14.216 | 
|
 | autor - Tomasz Smak napisał: Jak najbardziej popieram! Tak dalej być nie może! Życie wyszło z wody ale w innych krajach (prócz Polski) jego część nadal w niej przebywa. Oby do polskich wód powróciło, bo jedyne co w nich pływa to plastikowe butelki.
July 20, 2006 1:46 pm 212.109.130.174 | 
|
 | autor - Jabu_ty napisał: Ja też popieram ten artykuł
July 20, 2006 1:52 pm 83.31.4.253 | 
|
 | autor - Bartosz Burski napisał: Podpisuję się pod listem obiema rękami!
July 20, 2006 1:55 pm 81.219.100.2 | 
|
 | autor - Remek - jerkbait.pl napisał: Rzeczywiście kiedy porównujemy nasze zagraniczne wyprawy z tymi polskimi coraz częściej zastanawiam się czy wogóle w naszym kraju warto wydawać pieniądze na składki wędkarskie, paliwo do samochodu i czas. Czy nie warto raz do roku pojechać na wyprawę z prawdziwego zdarzenia niż tutaj marnować czas i liczyć na cud. Myślę, że nasz kraj wiele traci mimo ogromnego bogactwa naturalnego jakim są tereny leśne oraz akweny wodne. Agroturystyka wędkarska zamiast się rozwijać z roku na rok podupada. Wiele lat temu podobna sytuacja dotyczyła i innych krajów europejskich np. Holandii. Dziś to najwyższej klasy łowiska na światowym poziomie, a o prawdziwe okazy nie trudno. Mam nadzieję, że takich inicjatyw będzie coraz więcej a sytuacja w naszym kraju zmieni się na dobre. Oczywiście popieram akcję Lake Fishing Clubu.
July 20, 2006 2:18 pm 213.158.197.100 | 
|
 | autor - Tomek Sochacki napisał: Popieram cakowicie!
July 20, 2006 5:29 pm 194.187.145.34 | 
|
 | autor - maciek napisał: Popieram jak najbardziej
Szczególnie trzeba pogonić śląskich \"mięsiarzy\", którzy biorą wszystko co popadnie a limity dla nich nie istnieją. Sam spotkałem sie z tym procederem ale niestety nikt nie reaguje. Kłusownictwo powinno byc karane a nie usprawiedliwiane że ktoś nie pracuje bądź jest to mała szkodliwość czynu.
pozdrawiam Maciek (C&R that\'s me)
July 20, 2006 6:00 pm 83.22.15.61 | 
|
 | autor - Jarek Jóźwiak napisał: Popieram.
July 20, 2006 9:50 pm 193.32.3.83 | 
|
 | autor - Piotr Szymański napisał: POPIERAM. Kawał dobrej roboty. Niestety obawiam się, że minister nawet tego nie przeczyta... obym się mylił.
July 20, 2006 10:16 pm 83.19.0.26 | 
|
 | autor - Kuba Guzowski napisał: Popieram.
Latwo jezioro wydzierzawic, gorzej sprawdzic wykonanie operatu - tego sie praktycznie nie robi
July 21, 2006 11:05 am 82.211.83.9 | 
|
 | autor - Marcin Baranowski napisał: Popieram i mam nadzieję, że list ten zostanie chociażby przeczytany przez Pana Ministra (ktokolwiek Nim jest...)
July 21, 2006 11:56 am 62.233.197.106 | 
|
 | autor - Katarzyna Kamińska napisał: Mam nadzieje, ze ktos w ministerstwie wezmie sobie do serca powyzszy list. Bo sprawa nie jest błacha.
Juz niedługo by zobaczyc rybe trzeba bedzie zabrac dzieci do zoo.
Ratujmy to co jeszcze zostało i nie dopuscmy do zmarnotrawienia polskiego bogactwa naturalnego.
July 22, 2006 10:15 pm 84.10.214.213 | 
|
 | autor - Joanna Karl-Jóźwiak napisał: Popieram całym sercem !!!!!!!!!
July 22, 2006 10:16 pm 84.10.214.213 | 
|
 | autor - Mariusz Z napisał: Popieram !!!! w całości
July 24, 2006 1:18 pm 193.138.110.138 | 
|
 | autor - Sałata Grzegorz napisał: Oczywiście popieram.
July 25, 2006 12:26 am 83.22.190.244 | 
|
 | autor - Blaise napisał: Oczywiście popieram całym sercem, jednocześnie zwracam uwagę na sugestie zamieszczone w komentarzu Pana Zdzisława Zakrzewskiego. Jest potrzeba polączenia starań wszystkich organizacji a raczej wędkarzy w nich działających w jedno wielkie \"lobby\", które miałoby wpływ na to co się dzieje w naszych polskich wodach śródlądowych.
Pozdrawiam wszystkich!
Świetna stona!!!
Blaise
August 1, 2006 10:38 am 195.205.37.68 | 
|
 | autor - Piotr Jawor napisał: Oczywiście Popieram Świetna Inicjatywa
August 2, 2006 6:54 pm 83.28.53.174 | 
|
 | autor - karpiarz napisał: Jeśli punkt 6 : \"wpuszczenie do wód obcych gatunków\" znaczy tyle co wpuszczanie do naszych wód karpi i amurów to list powinien przejść drobną korektę - nie zgadzam się z tym wpisem. A tak pozatym jest wporządku. 
September 1, 2006 9:12 am 83.2.95.11 | 
|
 | autor - Bolek vel Wędkoholik napisał: Jeżeli chcesz te swoje karpie i amury łowić w Polsce jeszcze za 20 lat, to musisz się pozbyć prywaty. Inaczej może się okazać, ze zamiast ograniczeń w zarybieniach, będziesz miał tępienie jako chwast wodny, jak to ma miejsce w niektórych krajach (Australia). Czymś zupełnie innym jest myślenie o wspaniałych wyprawach i przeżyciach oraz nie ukrywajmy, zaspakajanie swej próżności, a czymś innym jest czynienie dobra dla wód. Nie mówi się o całkowitych zakazach zarybianiem tymi gatunkami, ale o zdroworozsądkowym podejściu do sprawy, by za parę lat w naszych wodach nie pływały same karpie i amury z byczkami, a wody przypominały zieloną zupę. Sam uwielbiam karpiowanie, sam karpie nazywam dobrotliwie misiaczkami, ale to nie znaczy, że mamy nim zasrać wszystkie wody wszerz i wzdłuż jak Polska długa i szeroka. Aby nie było furtek, wyjątków i precedensów, to wszystkie obce ryby muszą być traktowane jednako. I można na podstawie przepisów w wyselekcjonowanych wodach zarybić karpiem i go łowić, tylko róbmy to z głową. A tak przy okazji - amur w zdecydowanej większości polskich wód jest dużym szkodnikiem i to musimy brać pod uwagę jako nadrzędne przy kształtowaniu zarybień. Nasze próżne zachcianki odłóżmy na bok i róbmy to, co jest naprawdę korzystne dla naszych wód. Zastanów się, dlaczego Twoje i moje karpie mają być lepsze od piranii. Przecież entuzjaści tej ryby też są. Trzeba przede wszystkim pamiętać, by nasze wody miały szanse przetrwać w jak najlepszej kondycji i jak najmniej odbiegające od stanu prawidłowej równowagi biologicznej danych ekosystemów. Naprawdę odrzuć swoje zachcianki i rpóżność, na rzecz dobra naszych wód.
September 1, 2006 10:44 am 212.76.33.118 | 
|
 | autor - BTS CARP CLUB TEAM napisał: ZGADZAM SIE I POPIERAM!!!!
September 7, 2006 10:31 pm 83.17.16.226 | 
|
 | autor - Jerzy napisał: w pelni popieramten list
September 9, 2006 1:19 pm 82.160.104.2 | 
|
 | autor - Rycho napisał: w pełni zgadzam się z Waszym pismem, jednocześnie zwracam uwagę na najważniejszy chyba punkt, może w końcu znajdzie się w Kodeksie Karnym punkt, w którym kary za kłusownictwo będą adekwatnie wysokie do szkód jakich dokonują kłusownicy. Mandaty w obecnej wysokości nijak się mają do dochodów jakie uzyskują kłusownicy.
October 4, 2006 5:32 pm 212.191.172.10 | 
|
 | autor - Bolek vel Wędkoholik napisał: W naszym projekcie nowej ustawy kary są znacznie podniesione i uściślono czyny. Odpowiedzialność też jest konkretna.
October 5, 2006 2:10 pm 212.76.33.104 | 
|
 | autor - jacy2112 napisał: Bardzo Dobra inicjatywa, oby nigdy nie zabrakło takich ludzi, którzy jeszcze dbają o ryby i wodę.
October 7, 2006 9:59 am 83.19.143.42 | 
|
 | autor - Arcio napisał: W pełni zgadzam się z tym pismem - POPIERAM !!!
October 9, 2006 7:47 pm 87.99.100.218 | 
|
 | autor - Bartek napisał: Dobra robota! Tak tżymac!
October 23, 2006 6:48 pm 83.15.161.130 | 
|
 | autor - R.Heniek napisał: Całkowicie popieram ,czas najwyższy znieść odłowy kontrolowane
October 28, 2006 9:09 am 62.87.208.118 | 
|
 | autor - =kicek85= napisał: POPIERAM WAS PANOWIE W 100% 
October 30, 2006 11:11 am 83.28.181.1 | 
|
 | autor - ryho2 napisał: tak sie minister zainteresuje wodami jak dolina rozpody.treba najpierw wymienic klaunow w tym cyrku
February 24, 2007 3:18 pm 83.22.8.87 | 
|
 | autor - wojtek napisał: w pełni zgadzam sie z trescia tego pisma!!brawo za inicjatywe
March 19, 2007 4:28 pm 62.21.50.251 | 
|
 | autor - Krzysztof napisał: POPIERAM W 100%!!! I CZEKAM NA REAKCJĘ PANIE MINISTRZE!!!!!!!! CHYBA CHODZI O TO, ABY ŚCIĄGAĆ DO POLSKI ZAGRANICZNY KAPITAŁ, A NIE POWODOWAĆ, ABY POLSCY WĘDKARZE WYWOZILI PIENIĄDZE Z KRAJU I LOKOWALI JE W ZAGRANICZNYCH ŁOWISKACH?!?!?!?!?!?!?!?!
May 24, 2007 4:31 pm 83.4.230.155 | 
|
 | autor - kamil wałbrzych napisał: goraco was popieram i zycze pelnego powodzenia bo u nas naprawde ludziska przesadzaja z wyzucaniem smieci do zek \"pzeciez to poplynie\". przykladem jest zeka plynaca kolo mojego domu 40 lat temu moj dziadek lowil w niej ryby a ja moge w nich co najwyzej zlowić 3glową zabe tak jest skarzona!!!!!!!!!!
pozdrowienia dla klubu lake fishing
August 23, 2008 6:47 pm 77.253.162.27 | 
|
 | autor - Robert Szkudlarek napisał: Zgadzam sie i podpisuje się pod tym
a ponadto chciałem prosic aby ktoś rozpisał tak jak w kosztorysie co się dzieje z moimi pieniędzmi za wędkowanie
October 4, 2008 6:08 pm 213.158.197.84 | 
|
|
Dopisz swój komentarz
w razie potrzeby możesz skorzystać z pomocy i objaśnień
Jeżeli chcesz zrezygnować, jeszcze możesz.
Każdy ponosi odpowiedzialność za treść umieszczanych przez siebie komentarzy. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarzy sprzecznych z ideą wędkarstwa, działających na jego szkodę, niezgodnych z prawem oraz wulgarnych. Natomiast mile są widziane wpisy o tematyce wędkarskiej.
>>GÓRA<<
|
 |
|
 Wędkoholik POLECA




Ratujmy Szczupaka
Na adres redakcji Wędkarstwa Jeziorowego wpłynął komunikat Salmo Fishing Clubu.
Zamieś- ciłem go w części poświęconej ratowaniu tego gatunku. Przeczytaj- cie i skontaktujcie się z SFC.
Nie bądźcie obojętni na sprawę

Ratujmy Ryby
W polskich wodach w zas- traszającym tempie maleje
rybostan. Niektóre gatunki są poważnie zagrożone. Przyczyn jest wiele. I choć ryby głosu nie mają, czas najwyższy by
przemówiły naszym wędkarskim dzia- łaniem. Nie bądźmy obo- jętni na sprawę.

Karpiowanie
W związku z narasta- jącym zainteresowaniem wędkarstwem
karpiowym, założyliśmy niezależny portal Karpiowanie.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w życiu portalu o karpiowaniu.

Nowości na stronie
Jeśli chcesz zobaczyć co nowego ukazało się na stronie,
zajrzyj tu.

Lake Fishing Club
We wrześniu powstał kole- żeński klub wędkarski.
Wspólne wędkowanie i wymiana doświadczeń to nasz cel. < więcej >
|
|
 |